‘Suriye’nin aylık gümrük düzenlemesini sadece Türkiye’ye yönelik yaptığı’ iddiası: DMM yalanladı

DMM’nin NSosyal hesabından yapılan açıklamada, bazı basın yayın organlarında ve sosyal medya mecralarında yer alan söz konusu iddiaların, dezenformasyon içerdiği ve kamuoyunu yanlış yönlendirme amacı taşıdığı belirtildi.

Suriye İthalat ve İhracat Ulusal Komitesi tarafından 2025’te alınan ve bazı kesimlerce yeniymiş gibi sunulan kararların, sadece Türkiye’ye özel bir uygulama olmayıp, tüm dünyadan yapılan ithalatı kapsadığı ifade edilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

“İddiaların aksine, 2026 yılının ocak-nisan döneminde, ülkemiz ile Suriye arasındaki ticaret hacmi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 24 artış göstererek 1 milyar 350 milyon dolar seviyesini aşmıştır. Rakamlar, ticari ilişkilerin sekteye uğramadığını, aksine ivme kazandığını açıkça ispat etmektedir. 7 Nisan 2026 tarihinde İstanbul’da gerçekleştirilen Türkiye-Suriye Ekonomi ve Ticaret Ortak Komitesi (ETOK/JETCO) I. Dönem Toplantısı ile beraberindeki İş ve Yatırım Forumu da iki ülke iş dünyasının mevcut potansiyeli daha da geliştirme konusundaki kararlılığını bir kez daha teyit etmiştir. Kamuoyunun, dost ve komşu ülkelerle ilişkilerimizi hedef alan algı operasyonlarına ve kara propaganda faaliyetlerine karşı hassas olması, resmi verilerle ve açıklamalarla bağdaşmayan asılsız iddialara itibar etmemesi önemle rica olunur.”

  • Related Posts

    İstanbul’da TÜGVA Yaz Okulu tanıtıldı! Esra Albayrak: Çocuklarımızı korumak zorundayız

    İstanbul’da Türkiye Gençlik Vakfı (TÜGVA) tarafından hayata geçirilen “Yaz Okulu Projesi”nin 2026 yılı tanıtım toplantısı gerçekleştirildi. Bu yıl “Renklensin Yaz Okulumuz” temasıyla gerçekleşecek okulun TÜGVA Genel Merkezi’nde gerçekleştirilen tanıtım toplantısında konuşan NUN Eğitim ve Kültür Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Esra Albayrak, gençlerin dijital bağımlılıklarına dair artış kaydedildiğini, ailelerin bu hususta kritik role sahip olduğunu belirtti.

    Kastamonu’da facia! Sağım için girdiği ağıl mezarı oldu

    Kastamonu’nun Taşköprü ilçesinden gelen görüntüler yürekleri dağladı. Sabah saatlerinde sağım yapmak için ahşap ağıla giren 63 yaşındaki Fatma Demir, saniyeler içinde çöken yapının altında kaldı. Köylülerin panik içinde yaptığı ihbar sonrası bölgeye AFAD, sağlık ve itfaiye ekipleri sevk edilirken, göçük altında zamana karşı yaşam mücadelesi verildi. Ağır yaralı çıkarılan Demir, kaldırıldığı hastanede kurtarılamadı.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir